AJAJAJ

Hej alla ev. kvarvarande små bloggläsare (det är väl bara emo kvar) Sen senaste uppdateringen så har jag gjort en artroskopi (titthålsoperation) i knäet, jag spenderade hela dagen på sjukhuset i stort sett innan jag fick göra operationen (och jag fick inte ät innan operationen from 00:00 dagen före). 
Först fick jag iaf byta om till en kortkort "klänning" med knappar bak i ryggen och sen fick jag ligga i en sänga och bara vänta aslänge. Efter typ en och en halv timme så fick en droppnål i handen vilket jag fann mycket fascinerande :D

Slutligen var det iaf min tur att opereras, jag blev inrullad i ett rum där jag skulle byta från säng till operationsbord men det var för kort så benen stack ut (!) så då fick sköterskorna hämta en till bit att fästa på sängen (den var uppdelad i sektioner). Efter att jag rullats ut i operationssalen fick jag på mig lite elektroder och sen blev jag sövd men jag märkte aldrig att jag hade somnat förrän jag vaknade :P Efter det så fick jag ligga på uppvak med en jävla grej i näsan som inte var så skön :(

Efter en stund på uppvak (typ 20 min) fick jag iaf komma ut till det första rummet igen där jag skulle fika och kissa (tydligen var det jävligt viktigt eftersom dom frågade alla patienter 1000 ggr om dom hade kissat) Iaf så när jag skulle ta mig upp ur sängen och gå med kryckor bort till toan så rann det ut rätt mycket blod i droppslangen vilket också var jävligt fascinerande :P väl inne på toa så höll jag på att falla eftersom sömnmedlet hade varit ganska starkt.

efter att jag ahde fikat fick jag klä på mig och gå hem i stort sett, jag fick också åka rullstol genom hela sjukhuset vilket var rätt kul :D


Sen dess har jag iaf tagit totalt 6 500 mg alvedon och 2 diklofenax(?) per dag (gjorde operationen fredag den 27 november, det är nu 3 december)

Sen operationen har jag dessutom hoppat omkring på kryckor i skolan, sjukt jobbig med alla trappor och allt som ska bäras men nu har jag åtminstone bara en krycka så det funkar ju.


Vi hörs snart


Ciao


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0