Jag ska inte vaccinera mig mot svinis



Den här listan med argument har jag lånat av Ninja eftersom att jag tycker att det hon säger stämmer ganska bra.







1. Först och främst, så tillhör jagingen riskgrupp. Onödigt att ta vaccinet då. Varför vaccinera hela befolkningen om det bara är en bråkdel som kan antas få komplikationer av svininfluensan?

2.
Det dör 2000- 4000 människor i vanlig influensa varje år. Antalet beräknade som kan tänkas avlida i svinis uppskattas som max på mellan 50- 60 personer. 15 pers har dött i svinis i Sverige. Ojojoj, så fruktansvärt, nu dör vi ut!!

3.
Ett argument jag hörde var att om jag inte vaccinerade mig mot svinis så skulle jag sprida det vidare. Men om nu alla de som tillhör riskgrupperna är vaccinerade så spelar det ju ingen jävla roll, för de lär ju inte bli sjuka. Dessutom så betvivlar jag att man inte sprider det vidare bara för att man själv inte är insjuknad. Man kan ju ha det på sig ändå. Om någon t.ex. nyser och det far på min tröja, så är ju viruset på min tröja.

4.
Viruset kommer att komma tillbaka, dock muterat på olika sätt, antingen snällare eller elakare. Då är det inte säkert att vaccin mot denna muterade variant finns, och då är det jävligt bra med ett naturligt imunförsvar som skyddar en mot andra varianter.

5.
I Kanada har 200 människor dött av vaccineringen mot svininfluensan. Där har också många personer fått allvarliga biverkningar, och därför har vaccinet stoppats i Kanada.

6.
 Med tanke på att vaccinet hastas fram och inte har genomgått den vanliga säkerhetstesten kan man inte garantera att det är ofarligt. Tvärtom kan man förvänta sig att en hel del människor blir sjuka av vaccinet. Och till skillnad från svininfluensan som du tillfrisknar från efter c:a 5-7 dagar så kommer förmodligen vaccinet att ge upphov till permanenta skador och död hos ett antal personer. Detta pga att vaccinet innehåller aktiva virus, kvicksliver (thimerosal) som konserveringsmedel, formaldehyd (cancerframkallande) och andra kroppsfrämmande tillsatser.

7.
I Sverige uppmanar man alla gravida att vaccinera sig gratis mot svinis. I Danmark uppmanar de bara gravida som tillhör en annan riskgrupp att ta det, eftersom vaccinet (Pandremix) innehåller skvalen (baseras på hajleverolja). Detta har oroat ganska många eftersom de är misstänksamma för att fostret kan skadas av ett vaccin med tillsatser. I Kanada kan dock gravida välja ett vaccin utan tillsatser. Jag är dock inte gravid men i alla fall.

8.
Det är förresten ingen som har sagt att jag kommer att få svinis bara för att jag inte vaccinerar mig.

9. Anledningen till att alla vill ha det är för att media totalt dampat sönder över det, och när de insåg att färre än beräknat blev sjuka, och mindre sjuka, så sa man ändå att alla skulle vacciera sig, förmodligen för att de redan köpt in stora mängder vaccin och inte ville slösa. Sedan har media skrivit en massa om att man inte ska vaccinera sig, bara för att jävlas med svenskarna. Jag ska dock tillägga att jag inte läser någon tidning, och fattade beslutet att inte vaccinera mig långt före media började tjata om att man inte skulle vaccinera sig.
 
10. Jag misstänker starkt att jag redan haft svinis efter som att jag hade ganska "allvarlig" influensa för en tid sen och alla symptom stämde överens med beskrivningen av svinis, det var inte så farligt mest drygt i början bara med ashög feber. :D






Kommentarer
Postat av: eeemooo

Du måste skriva min bloggadress, mjölnarskrälle

2009-12-11 @ 11:48:38
URL: http://chaquette.blogg.se/
Postat av: Emo✿

Titta vad jag hittade. Det beskriver ju dig på pricken. ^ - ^

░█▀▀ ░█▀█ ░█ ░█▀▀ ░░█▀▀ ░█▀█ ░█ ░█

░█▀▀ ░█▀▀ ░█ ░█ ░░░░█▀▀ ░█▀█ ░█ ░█

░▀▀▀ ░▀ ░░░▀ ░▀▀▀ ░░▀ ░░░▀░▀ ░▀ ░▀▀▀

2010-01-17 @ 21:31:20
URL: http://chaquette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0